ASUS K3605ZU-N1060W - Reviews

Beste deals -3% Laagste prijs ooit!
  • Test panel 7.7 aug 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS K3605ZU-N1060W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

m**f@g**l.com 23-09-2023

Goede specs, maar matige ervaring.

Geschreven voor: ASUS K3605ZU-N1060W

Ik mocht dit product testen voor review.nl.

Het betreft een mooie grote laptop. Het scherm is 16:10 en heeft dus lekker wat hoogte. Handig wanneer je de laptop veel gebruikt voor ‘productiviteit’ zoals lezen of tekstverwerken. De matte afwerking van het scherm zorgt ervoor dat reflecties geminimaliseerd worden. Boven het scherm zit een webcam zonder Windows Hello. Dit vind ik persoonlijk jammer. Het alternatief waar ASUS mee komt is een vingerafdrukscanner. Deze werkt voor geen meter. Ondanks verschillende keren inleren van mijn vingers herkent de scanner mij vingers in 95% van de gevallen niet.
De behuizing is stevig en het toetsenbord typt heerlijk. Je hoort bij elke aanslag een satisfying plok. De laptop wordt geleverd met een zeer snelle lader. In een half uur zit je al snel richting de 50% acculading en ruim binnen de anderhalf uur is je accu vol. Het nadeel is wel dat dit een erg grote oplader is zonder USB-c.
Wat betreft snelheid heb ik weinig te klagen. De laptop is met zijn i7 en rtx4050 lekker snel. Spelen met Creative Cloud apps is erg prettig. Wel is de laptop erg traag met opstarten. Ook heb ik veel rare probleempjes gehad zoals afsluiten (in plaats van sleep) wanneer de batterij leeg is, uitvallend geluid, etc.
Als je puur kijkt naar de specs van deze laptop dan haal je een mooi ding in huis, maar met alleen goede specs haal je het niet. De gebruikservaring is wat mij betreft onder de maat.

Pluspunten

• Snel
  • Stevig
  • Laadt snel op

Minpunten

• zwaar
  • lompe oplader zonder USB-c
  • Geen Windows Hello camera
  • Slechte vingerafdrukscanner

Vaya_1 08-08-2023

Mooie slanke snelle laptop

Geschreven voor: ASUS K3605ZU-N1060W

Afgelopen 2-3 weken heb ik deze laptop in gebruik. Een mooie apparat, licht van gewicht maar krachtig qua werking. Meerdere applicaties draaien zonder vertraging. Hele mooie beeld, ideaal voor filmpje kijken en voor fotobewerking.
Opstart tijd kost leterlijk seconden. Baterij houdt echt lang vol. Bij mij tot 7 uur bij een best intensief gebruik.
Uiterlijk is slank, mooi. Makkelijk mee te nemen overaal. Stil.
Enige opmerking. Waar ik verbaasd ben is dat hij best warm wordt. Dat zou niet mogen met de ingebouwde koeling. En de muispath bevriesd af en toe ( niet gelocked).
Maar alles in een som- tevreden klant.

Pluspunten

• krachtig
  • licht van gewicht

Minpunten

• wordt snel warm

r***********@h********** 02-08-2023

prima laptop, maar naar mijn idee niet het topmodel

Geschreven voor: ASUS K3605ZU-N1060W

deze laptop nu een paar weekjes in gebruik.
Wat mij direct opviel was het dunne randje langs het beeldscherm waardoor je meer beeldscherm hebt. Maar daardoor lijkt het dunne buitenrandje vrij gevoelig voor een breuk o.i.d.

Het matte zwart ziet er keurig uit wat hem ook een stoer uiterlijk geeft.
ze geven aan dat de laptop van aluminium zou moeten zijn, hier heb ik mijn twijfels over.

Wat mij vervolgens als eerste opviel is het feit dat er GEEN ethernet poort aanwezig is, in mijn huis zijn de apparaten die via wifi werken op 1 hand te tellen, elke laptop of pc gaat aan het draadje, wat het in dit geval niet mogelijk maakt, mocht je dit perse willen moet je een verloop aanschaffen van rj45 naar usb-c. Ik heb er al 1 en wanneer deze is aangesloten werkt de pc ook via het bedraade netwerk.
Ook is er "maar" 1 hdmi poort aanwezig, verder niets, met deze goede videokaart zou je verwachten dat er meerdere hdmi aansluitingen aanwezig zouden zijn.
Wel zou je via een externe videokaart via de usb-c, 2 externe schermen kunnen aansluiten.

Bij de aller eerste opstart en de configuratie kom je er niet omheen om perse een microsoft account te gebruiken om verder te komen in de installatie, wat ik persoonlijk erg vervelend vind.
Dit is na de installatie wel weer om te schakelen naar een lokale pc, maar toch vervelend dat het niet direct kan.

Het beeld zelf is perfect, helder beeld, ook in de zon.
Een lege accu is binnen een half uurtje 100% en daar kun je met wat standaard internetten en word gebruik, prima een dag mee doen.

vingerprint in het muispad werkt erg prettig, reageert snel goed en je bent makkelijk ingelogd.

De snelheid van de laptop zelf is heel goed, zware videobewerking programma's, adobe photoshop en premiere pro ondervinden geen vertragingen of haperingen.

voor deze prijs had ik iets meer poorten verwacht (hdmi, meerdere usb-c, meer usb) maar verder is het een prima laptop

Pluspunten

• snel opgeladen
  • mooie kleur
  • groot 1TB Geheugen

Minpunten

• GEEN ethernet poort
  • wat weinig usb/hdmi poorten

Alison 01-08-2023

Een fijne laptop voor de dagelijkse dingen

Geschreven voor: ASUS K3605ZU-N1060W

Na het testen van de ASUS VivoBook 16X K3605ZU-N1060W, ben ik enorm onder de indruk. De laptop biedt uitzonderlijke prestaties dankzij de geavanceerde technologie, terwijl het slanke design en de draagbaarheid zorgen voor een uitstekende gebruikerservaring. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Het scherm geeft goed kleur weer
  • Mooi slank design

Minpunten

• Wordt snel warm
  • Accu gaat redelijk snel leeg